ביטוח לאומי ותג נכה

על מנת לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי אנו צריכים לענות על ההגדרות הקבועות בחוק הביטוח הלאומי. כאשר המוסד לביטוח לאומי בא לסייע לנפגע בעבודה אשר בעקבות הפגיעה בעבודה נפגמה יכולתו לנהל אורח חיים תקין ולהמשיך בעבודתו הקודמת וזאת בהתאם לקריטריונים המוגדרים מראש בחוק כאמור.

קצבת תאונת עבודה שאותה יקבל הנפגע תלויה באופן ישיר בשכר שלו מלפני התאונה,, כאשר קצבה זו יכולה להגיע לאלפי שקלים מדי חודש , אשר ניתנים במגוון

דרכים, מקצבה חודשית באופן רציף או בתשלום מענק חד פעמי , כאשר ההחלטה בעניין זה תלויה אך ורק באחוז הנכות שתקבע הוועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי.

כחלק משירותי המשרד, עו"ד שאהין מלווה באופן אישי את קהל לקוחותיה החל מפגישת הייעוץ הראשונה ועד לסיון ההליכים המשפטיים תוך שהיא מספקת להם מענה מקצועי ומהיר.

מתוך אמונתנו כי מדובר בתחום עיסוק רגיש ביותר על כמה וכמה בהתחשב בנזקים שנגרמו ללקוח, אנו עובדים עם הלקוח ברגישות ובהתחשבות בנסיבות שלו, וזאת מתוך אמונה מקצועיות ואכפתיות הולכים יד ביד.

את שכר הטרחה , בדרך כלל, נוהגים לגבות מלקוחותינו רק בסיום הטיפול בתיק, וזאת כאחוז מסוים מהסכום בו זכה הלקוח

ביטוח לאומי

תג נכה

זכאות לתג נכה נקבעת על ידי משרד התחבורה , כאשר המבקש צריך לעמוד במספר דרישות, כמו מוגבלי ניידות, כלומר אדם הזקוק לרכב כאמצעי תנועה עקב מגבלות רפואיות, או שדרגת הנכות בניידות מגיעה ל60% לפחות ותנועתו ללא רכב בדרכים מסכנת את מצבו הבריאותי, מי שזקוק לכסא גלגלים לשם ניידות, מי שסובל מנכות ברגליו כמו כן מי שזכאי מביטוח לאומי לתג נכה, מי שסובל מעיוורון וכן נכים מטעם אגף השיקום במשרד הביטחון.

לאחר קבלת תג הנכה ממשרד התחבורה התג יהיה בתוקף למספר שנים, כשבתום התקופה הקצובה יהיה צורך להוכיח פעם נוספת את הזכאות לתג.

במידה וקיימים שני כלי רכב אשר הנכה עושה בהם שימוש באופן קבוע, גם אם אינם רשומים בבעלותו, התג יכול לשמש עבור שני הרכבים.

יש להבדיל בין שלושה סוגי שונים של תג נכה:

1.     תג כחול עם סמל של כסא גלגלים -משמש את הנכים זקוקים לכסא גלגלים או שסובלים ממגבלות הליכה ונדרשים לרכב לצורך ניידות.

2.     תג עם סמל משולש ירוק- משמש את הנכים שסובלים ממוגבלות אך שמתניידים ללא כסא גלגלים.

3.     תג כחול וירוק עם סימון כלנית- משמש את נכי צה"ל.

זכאות

הטבות

חניה עם תו נכה:

תג הנכה מאפשר חניה במקומות אשר מיועדים לנכים וגם במקומות שהחניה אסורה בהם כל עוד החניה אינה מפריעה לתנועה.

ההטבות שמעניק התג נכה בעת שהנכה ברכב:

1.     חניה בחניית נכים , ובמקומות שהחניה בהם אסורה כל עוד הרכב אינו מפריע לתנועה.

2.     חניה ללא תשלום במקום ציבורי .

3.     חניה ללא תשלום באזור חניה כחול לבן- כמובן במידה והרשות המקומית מכירה בכך.

4.     פטור כמעט מלא על תשלום אגרת רישוי על הרכב שבבעלות הנכה.

5.     מותר לרכב הנכה לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית.

החלטת להגיש בקשה לתג נכה, נשמח להעמיד את הנסיון שלנו לרשותך ולסייע לך בהשגת תג הנכה. כל שצריך לעשות הוא ליצור איתנו קשר .